Kohde­ryhmät

Satakunnan Kansan kanavat tavoittavat erityyppisiä kohderyhmiä paitsi iän tai sukupuolen, myös ostokäyttäytymisen mukaan. Tehokkaan ilmoittelun varmistamiseksi voit hyödyntää kohderyhmien määrittelyn avuksi tarkoitettuja lukijaprofiileitamme. Profiilien avulla voit suunnata viestintääsi tarkemmalla kohdennuksella bränditietoisille palvelunhakuisille pariskunnille tai kuluttamisessa käytännöllisyyttä arvostaville hintahakuisille suoriutujille.

Apua viestisi kohdentamisessa omalta yhteyshenkilöltäsi tai yritysmyyntipalvelumme asiantuntijoilta.

Osto­käyttäytyminen

Impulsiiviset ja itsenäistyvät nuoret aikuiset

Impulsiiviset ja itsenäistyvät nuoret aikuiset ovat alle 40-vuotiaita, suuri osa vielä alle 25-vuotiaita, opiskelijoita tai vastavalmistuneita, jotka viettävät paljon aikaa ulkona ystävien kanssa.

Lue lisää

Hintahakuiset suoriutujat

Hintahakuiset suoriutujat ovat 25-40-vuotiaita, sinkkuja, pariskuntia ja lapsiperheellisiä, miehiä ja naisia, jotka asuvat kaupungissa vuokralla joko kerros- tai rivitalossa. Tässä ryhmässä korostuvat työssäkäyvien ja työttömien pienituloisten osuus.

Lue lisää

Ruuhkavuosien uraperheet

Kun on lapset, lainaa ja kaksi autoa, ei elämästä tekemistä ja rahanmenonkohteita puutu. 35-50-vuotiaiden kohtuullisesti tai hyvin toimeentulevien työntekijöiden ja toimihenkilöiden ruuhkavuodet täyttyvät perhearjesta, ruoasta, matkoista, vaatteista ja harrastuksista.

Lue lisää

Maakuntien Manniset

Kun työelämä on kääntynyt loppupuolelle tai on jo kokonaan ohi ja lapset muuttaneet omilleen, on pariskunnilla aikaa itselleen ja omille kiinnostuksen kohteilleen. Rahaa harrastamiseen ja tekemiseen on, sen käyttö on kuitenkin tarkkaan harkittua.

Lue lisää

Palvelunhakuiset pariskunnat

Hyvää ruoka, viiniä ja matkustelua. Balettia, oopperaa ja klassista musiikkia. Sisustamista, autoja, oma vene ja loma-asunto, knoppitietoja ja taideharrastus. Mitä sitä elämästä silloin puuttuu?

Lue lisää

Säästäväiset seniorit

Sitten kun ei ole enää kiire mihinkään, sitten istahdan. Ja täytän ristikon. Ja käyn teatterissa. Ja museossa ja teen retken merenrantaan ja varaan risteilyn ja ilmoittaudun työväenopiston runopiiriin. Ja lottoan lauantaisin, jos vaikka lapsenlapsille jotain tulisi – en minä itselle enää tarvitse.

Lue lisää

Demografia

Naiset

Viikon aikana Satakunnan Kansa ja Satakunnankansa.fi tavoittavat yhteensä
83 % Porin markkina-alueen naisista.

Lue lisää

Miehet

Viikon aikana Satakunnan Kansa ja Satakunnankansa.fi tavoittavat yhteensä
92 % Porin markkina-alueen miehistä.

Lue lisää

Nuoret aikuiset

Viikon aikana Satakunnan Kansa ja Satakunnankansa.fi tavoittavat yhdessä 74 % Porin markkina-alueen nuorista aikuisista.

Lue lisää

Lapsiperheet

Viikon aikana Satakunnan Kansa ja Satakunnankansa.fi tavoittavat yhteensä
84 % Porin markkina-alueen lapsiperheissä asuvista.

Lue lisää

Yli 55-vuotiaat

Viikon aikana Satakunnan Kansa ja Satakunnankansa.fi tavoittavat yhdessä 95 % Porin markkina-alueen yli 55-vuotiaista.

Lue lisää