Vaikuttava etusivun mainonta vahvisti Emronin tunnettuutta ja toi uusia asiakkuuksia

Jatkuva esilläolo, etusivun mainonta ja roimasti rohkeutta. Näillä eväillä Emron kasvatti tunnettuuttaan ja avasi uusia asiakkuuksia poikkeusaikana.

Tarve ja tavoite

”Hiljaista meillä oli maaliskuun loppupuolella. Yritykset olivat varovaisia sen suhteen, mitä poikkeustilanne tuo tullessaan, eivätkä olleet heti valmiita satsaamaan työvaatteisiin ja liikelahjoihin. Silti halusin markkinoimalla luoda uskoa, että me olemme täällä asiakkaitamme varten nyt ja vielä koronan jälkeenkin”, Emronin yrittäjä Eija Kolehmainen kertoo.

Oli korona tai ei, Kolehmaiselle oli selvää, että tunnettuuden rakentaminen vaatii yritykseltä jatkuvaa esilläoloa, etenkin ensimmäisinä vuosina.

”Menee oma aikansa ennen kuin yritys luo asiakaskunnan, jopa kolmesta viiteen vuoteen. 2,5 vuotta nykykonseptilla toimineen yrityksemme oli oltava esillä jo koronankin takia, mutta tietysti muutenkin. Jatkuvuus on tärkeä asia tunnettuuden kannalta, jotta asiakkaat tietävät meidän tavan toimia ja mitä meiltä saa”, Kolehmainen toteaa.

Emronin markkinoinnin tavoitteena on lisätä tietoisuutta erityisesti yrityksen avaimet käteen -palvelusta: brändätyt tuotteet saa kohtuuaikataululla yhdeltä kumppanilta. Potentiaalista asiakaskuntaa ovat yritykset ympäri Suomen. Tärkeä kohderyhmä ovat erityisesti paikalliset yritykset, yhdistykset, kunnat ja seurakunnat, joille halutaan viestiä, että verkkokaupan lisäksi kivijalkamyymälästä saa ammattitaitoista palvelua.


Emronin yrittäjä Eija Kolehmainen

Ratkaisut

Hiljentyneen kevään takia Kolehmainen lisäsi panostuksia digi- ja printtimainontaan, vaikka vähän jännittikin. Emron näkyi säännöllisesti Kankaanpään Seudun ja Satakunnan Yrittäjien yhteisissä Tue paikallista -ilmoituskokoomissa printissä sekä Kankaanpään Seudun verkossa. Kolehmainen kokeili ensimmäistä kertaa myös korkean huomioarvon etusivun mainontaa.

Markkinointiratkaisut valittiin yhdessä Satakunnan mediamyynnin myyntipäällikkö Heli Korjansalon kanssa.

”Paikallisen median etusivu tuo nopeasti tunnettuutta ja luo vahvaa uskottavuutta alueella. Se on paikka, jossa voi herätellä asiakkaita ja erottua näyttävästi. Paikallisuuden korostuessa arvona entisestään, on etusivun mainoksen huomioarvo todella merkittävä”, Korjansalo kertoo.

Tue paikallista -kampanja toteutettiin yhteistyössä Satakunnan Yrittäjien ja muiden Sanoman Satakunnan medioiden kanssa. Kankaanpäässä mainonta näkyi sekä painetussa Kankaanpään Seudussa että median uutissivustolla.

”Kankaanpään Seudun digin kävijämäärä on kovassa kasvussa. Printtilehti on luettu ja odotettu, minkä lisäksi digi toi hyvin Emronin mainonnalle toistoa ja uusia silmäpareja. Tue paikallista -kampanjassa vielä vahvasti tärkeän ja ajankohtaisen teeman yhteydessä”, Korjansalo kertoo.

Kolehmaiselle on markkinointikumppanuudessa tärkeää, että kumppani tuntee yrityksen liiketoiminnan ja suhdetta voi syventää tutun yhteyshenkilön kanssa.

”Heli tuntee yrityksemme ja häneltä voi aina kysyä mielipidettä ja vaihtaa ajatuksia. Parasta kumppanuudessa on henkilökohtainen neuvonta ja apu. Yhdessä ideoiden löydämme sopivat ratkaisut”, Kolehmainen kertoo.

”Aina tulee hyvä mieli, kun yritykset onnistuvat ja pystyn auttamaan heitä sekä rohkaisemaan kokeilemaan uutta. Silloin tulee niitä oppeja, onnistumisia ja kasvun hetkiä. On äärettömän hienoa, että yrittäjät luottavat ja voimme keskustella avoimesti”, iloitsee Korjansalo.

Tulokset

Kevään panostus markkinointiin on tuonut Emronille tarjouspyyntöjä ja tilauksia avaten uusia asiakkuuksia.

”Meille tuli monesta suunnasta palautetta, että etusivun mainos on saanut positiivista huomiota. Sitten tuli tarjouspyyntöjä isommiltakin yrityksiltä ja ne ovat johtaneet tilauksiin asti. Pienet yritykset ovat meille yhtä lailla tärkeitä ja asiakkuuksia onkin avautunut kaikenkokoisista yrityksistä mainonnan ansiosta”, Kolehmainen kertoo.

Rohkeus kokeilla uutta on paitsi tuottanut tulosta, myös kasvattanut henkisesti. Usko omaan tekemiseen on vahvistunut haastavallakin hetkellä, myös asiakkaiden mielikuvissa.

”Niin pelottavalta kuin markkinointipanostus keväällä tuntuikin, se toi meille uskottavuutta. Tuli tunne, että pärjäämme tämän hiljaiselon yli. Saimme hyviä tilauksia ja uusia asiakkuuksia, mikä jatkuu edelleen. Jatkamme mainontaa myös kesällä viestien avaimet käteen -palvelustamme”, summaa Kolehmainen.

”Ihmisten usko tulevaan palaa vähitellen. Yritykset, jotka Emronin tavoin ovat esillä, vahvistavat osaltaan tätä luottamusta. Elämä jatkuu ja liiketoiminta pyörii. Nyt ei pidä olla hiljaa, sillä teoilla saadaan aikaan liikettä ja positiivisia mieliä”, Korjansalo pohtii.

Emron on kankaanpääläinen tekstiilien, työvaatteiden, liike- ja henkilökuntalahjojen myymälä ja verkkokauppa, joka tarjoaa tilattavat tuotteet, brodeeraukset ja painatukset saman katon alta, kaikkialle Suomeen. Emronin verkkosivut.

Vinkkejä markkinointiin? Autan mielelläni!

  • Heli Korjansalo
  • Myyntipäällikkö
  • 040 836 7815