Inspiroiva vartti markkinoinnin tehoshottien parissa

Poikkeuskevään aikana moni paikallinen yrittäjä oppi kohtaamaan asiakkaansa uudella tapaa verkossa. Tarjosimme Olli Ikäheimon johdolla ajankohtaiset täsmävinkit koukuttavaan markkinointiin. Markkinoinnin kiinnostavat osaset pilkottiin Ollin blenderiin ja ajettiin sileäksi kaupallisen hyvinvointimme edistämiseksi.

Markkinoinnin tehoshotti oli maksuton webinaarisarja 15 minuutin pikaluentoja hyvän markkinoinnin aineksista. Shotti tarjoiltiin etätoimistoille perättäisinä tiistai-iltapäivinä välipala-aikaan klo 13.00 alkaen.

Tehoshotti-sarja sai huikean hyvän vastaanoton. Yli 200 inspiroitujan joukko osallistui markkinoinnin ammattilaisten keskusteluun omalta koneeltaan käsin. Jos missasit sarjan tai haluat palata johonkin tiettyyn aiheeseen uudestaan, voit kuunnella vartit alla olevista linkeistä.

Ensimmäisessä webinaarissa keskusteltiin siitä, millainen on hyvä otsikko myyviin sisältöihin. Ollin vieraana tehoshottia tarjoilemassa oli toimittaja, digikehityksestä vastaava uutispäällikkö Hannu Pitkäranta.
Katso webinaaritallenne tästä>>

Toisessa webinaarivartissa Olli ja sisältömarkkinoinnin tuottaja Tanja Hovi avasivat väittämää, jonka pitäisi olla kaiken markkinoinnin lähtökohtana.
Katso webinaaritallenne tästä >>

Kolmannessa webinaarissa Olli ja sisältömarkkinoinnin tuottaja Milla Majander keskustelevat siitä, miten löytää omasta bisneksestä asiakasta kiinnostava kärki. Katso webinaaritallenne tästä >>

Neljännessä webinaarissa Olli pohti Satakunnan Kansan myyntipäällikkö Janne Norrin kanssa kevään markkinointitilannetta ja nosti esiin neljä esimerkkiä siitä, miten tapa markkinoida on onnistuneesti vaihdettu olosuhteisiin sopivaksi.
Katso webinaaritallenne tästä >>

Webinaarisarjan kevään viimeisessä vartissa Olli  ja Elina Bono Sanoman B2B-markkinoinnista keskustelivat siitä, mitä poikkeuksellisen markkinointikevään aikana opittiin ja miten oppia voi hyödyntää kesän markkinointia kasatessa.
Katso webinaaritallenne tästä >>

Kysymyksiä ja vastauksia

 

Q: Mistä kirjasta voisi lukea lisää SMART-tavoitteista?
A: Yksi hyvä kirja aiheesta on Rummukainen-Hakola-Hiila: Sisältömarkkinoinnin työkalut (Alma Talent, 2019).
– Tanja Hovi

Olli Ikäheimo

Olli Ikäheimo on Aamulehden sisältömarkkinoinnin vastaava tuottaja, videotuotannon ammattilainen 25 vuoden kokemuksella.

Lentävistä lauseistaan tunnetun Ollin myönteinen ja ratkaisukeskeinen ajattelu näkyy hänen ja hänen tiiminsä työn jäljessä. Olli löytää kaupallisen kärjen siltäkin, missä kukaan muu ei sitä huomaa olevan.

”Elämää ei voi käsikirjoittaa”

Elina Bono

 

Elina Bono vastaa Sanoma Media Finlandin B2B-markkinoinnista. Markkinointia rakastavalla Elinalla on yli 20 vuoden kokemus markkinoinnista, myynnistä ja viestinnästä niin mainostajan, median kuin toimistonkin puolelta.

”Suunnitelmamme tälle keväälle eivät olleet tähän aikaan sopivia. Laitoimme kaiken uusiksi omassa markkinoinnissamme.”

Janne Norri

Janne Norri on Satakunnan Kansan ja Sanoman B2B:n asiakkaiden auttaja ja markkinointikumppani.

Janne on huonekalualalla kokemuksensa saanut niin ketjutoiminnasta kuin yksinyrittäjänä toimimisesta. Häneltä saa oivalluksen moneen haasteeseen toimialasta riippumatta. Kun tavoite ja kohderyhmä ovat selvillä, hänen kanssaan voi kehittää toimintaa, josta todellakin tulee sanomista.

“Winners never quit and quitters never win”

Milla Majander

Milla Majander on Satakunnan Kansan ja paikallismedioiden sisältömarkkinoinnin tuottaja.

Milla on utelias merkitysten ja positiivisten vaikutusten metsästäjä, joka uskoo human-to-human -markkinointiin.

Vuodet mainos- ja viestintätoimistossa opetti, että jokaisessa brändissä on tarina.

”Herätä myönteinen tunne ja huomaat myönteisiä vaikutuksia.”

Tanja Hovi

Tanja Hovi on Satakunnan Kansan ja paikallismedioiden sisältömarkkinoinnin tuottaja ja luovan tiimin esimies.

Tanja muistuttaa, että vaikuttavat tarinat perustuvat suunnitelmallisuuteen ja samaistuttavuuteen kuten draaman kaareen ja aitoihin yksityiskohtiin. Mainostoimistovuosinaan Tanja oppi kysymään kuka, mitä, missä, milloin, miten – sekä eritoten miksi ja kenelle.

”Olen vastuussa, että asiakkaan markkinointipanostus käytetään fiksusti”

Hannu Pitkäranta

 

Satakunnan Kansan uutispäällikkö Hannu Pitkäranta on digitaalisen median kokenut ammattilainen, joka teki nettiartikkelien otsikoita jo vuosituhannen vaihteessa. Hän jos kuka tietää, miksi laadukasta, kiinnostavaa sisältöä ei välillä lue kukaan ja miksi toinen sisältö kerää kymmeniätuhansia ellei jopa satojatuhansia silmäpareja.

Hannu tietää, miten uutismediassa mainostajan sisältö saa lukijan luokseen. Ei tähtitiedettä tai arvailua, vaan kokemusta ja kävijäanalytiikkaa hyödyntävää tietoa, jolla lukijan saa pysäytettyä oman sisällön kohdalla.

Jatketaan keskustelua aiheesta:

  • Hanna Jalonen
  • Myyntijohtaja
  • 050 438 1015
  • Heli Korjansalo
  • Myyntipäällikkö
  • 040 836 7815
  • Janne Arola
  • Myyntipäällikkö
  • 040 777 3876
  • Jutta Kangas
  • Myyntipäällikkö
  • 050 568 9612
  • Marja-Riitta Grönblom
  • Myyntipäällikkö
  • 050 438 0926
  • Minna Sookari
  • Myyntipäällikkö
  • 050 539 1393
  • Sanna Lahdenpää
  • Myyntipäällikkö
  • 044 522 8149
  • Teemu Janhunen
  • Myyntipäällikkö
  • 050 434 0101