Liitemainonnalla kauaskantoiset vaikutukset kultasepänliike JC Designin myyntiin

Porilainen Kultasepänliike JC Design halusi kesän korvalla viestiä porilaisille paitsi laajasta tuotevalikoimasta, myös asiantuntevasta ja paikallisesta palvelusta. Syntyi 16-sivuinen mainosliite, joka jaettiin Satakunnan Kansan ja Porilaisen välissä huomattavin tuloksin.

– Kukaan ei lähde meiltä pahalla mielellä, kertovat JC Designin kultasepät Jukka Leikko ja Kai Tallberg.

Yrittäjät haluavat JC Designin olevan tunnettu paitsi persoonallisista ja kohtuuhintaisista tuotteista, myös ammattitaitoisesta asiakaspalvelusta. Kesäsesongin 2019 lähestyessä mainonnassa nostettiin näyttävästi esiin sekä laajaa lahjatuotevalikoimaa että monipuolisia palveluita. Liikkeessä tehdään mittatilaustöitä asiakkaan toiveiden mukaan aina korusuunnittelusta tuotteiden korjauksiin ja kokomuutoksiin.

Mainosliitteellä tuotteet ja palvelut tutuksi

Katso liite tästä.

Ratkaisuksi tuotevalikoiman näyttävään esilletuontiin sekä monipuolisista palveluista kertomiseen valittiin 16-sivuinen mainosliite. Liitepaperina käytettiin laadukasta impresse-paperia, jonka kiiltävällä pinnalla korukuvat pääsivät oikeuksiinsa.

Liite jaettiin toukokuussa 2019 Satakunnan Kansan tilaajille sekä kaupunkilehti Porilaisen välissä ei-tilaajille. Satakunnan Kansa tavoittaa päivittäin 96 000 ihmistä sisältäen näköislehden. Mainosliite on luettavissa myös Satakunnan Kansan digitaalisissa palveluissa näköislehti-osiossa. Lisäksi liite menee ilmaisjakeluna jaettavan Porilaisen välissä niille, jotka eivät tilaa Satakunnan Kansaa.

”Kesämyyntimme kasvoi ja työt lisääntyivät aika paljon. Tänne on löytänyt moni, joka ei ole ennen meillä käynyt. Vielä kuukausia liitteen jakelun jälkeen meille on tullut asiakkaita mainos kädessään eli sitä säilytetään pitkän aikaa. Tunnettavuutemme on lisääntynyt ja olemme saaneet palautetta hyvästä palvelusta.”

Jukka Leikko ja Kai Tallberg, kultasepät, JC Design

Katso liite tästä.

 

Kokemukset toukokuun liitemainonnasta olivat niin hyvät, että JC Design toteutti seuraavan mainosliiteensä joulusesongin 2019 alla.

Menestysresepti

Yritys: JC Design

Kultasepät: Jukka Leikko ja Kai Tallberg

Toiminta: Kultasepän liike: sormuksia, kelloja, kristallia, lahjatavaroita ja yrityslahjoja. Korujen tilaus- ja korjaustyöt asiakkaan toivomusten mukaan.

Tavoite: Myynnin ja tunnettavuuden kasvu. Asiantuntevasta, läheltä saatavasta palvelusta viestiminen.

Markkinoinnin ainekset: 16-sivuinen mainosliite Satakunnan Kansan tilaajille ja Porilaisen välissä ei-tilaajille. Liitteessä nostettiin esiin eri tuoteryhmiä kuten kelloja, sormuksia ja teräskoruja

Tulokset: Kauaskantoiset vaikutukset myyntiin: asiakkaat tulevat ostoksille liitteen kanssa vielä kuukausia jakelun jälkeenkin

Lähde: KMT SL 2018, KMT AL + total 2018

Haluatko lisätietoa liiteratkaisuista? Autan mielelläni!

  • Marja-Riitta Grönblom
  • Myyntipäällikkö
  • 050 438 0926