Kankaanpään Sähköpalvelun ensimmäinen vuosi: Vahva paikallinen jalansija sisältömarkkinoinnilla ja pitkäjänteisellä mainonnalla

Menestysresepti

Yritys: Kankaanpään Sähköpalvelu

Toiminta: Sähkötarvikemyymälä, jossa tuotteita kuluttajille ja ammattilaisille. Sähköasennuspalvelut kiukaan kytkemisistä julkisen puolen saneerauksiin.

Markkinoinnin tavoite: Tunnettuus ja myynti kasvuun heti toiminnan alkaessa

Markkinoinnin ainekset: Sisältömarkkinointiartikkelit, printti- ja digimainonta

Tulokset: Hyvä jalansija Kankaanpäässä, mainonnan vaikutus näkyy toivotusti liikkeessä

Toimitusjohtaja Emma Palomäen vinkki markkinointiin:

– Suomessa on paljon tosi hyviä ideoita, tekijöitä ja tuotteita, mutta niistä ei osata pitää meteliä. Markkinointiin kannattaisi satsata aina, etenkin uuden äärellä ja haasteellisissa hetkissä, sillä se tuo asiakkaat.

Kankaanpään Sähköpalvelu aloitti toimintansa tammikuussa 2019. Avajaisten kynnyksellä paikallisille haluttiin viestiä vahvasti, minkälaisia palveluita ja tuotteita uusi liike tuo Kankaanpään tarjontaan.

Vahva startti sisältömarkkinoinnilla

Kankaanpään Sähköpalvelu tehtiin heti avajaisten kynnyksellä tutuksi paikallisille markkinoimalla uutta tulokasta sisältömarkkinoinnin keinoin. Kankaanpään Sähköpalveluista kertova artikkeli ilmestyi Kankaanpään Seudussa marraskuussa 2018 esitellen palveluvalikoimaa, henkilöstä ja tuotetarjontaa.

Seuraava artikkeli julkaistiin myymälän avajaisten kynnyksellä tammikuun 2019 lopussa. Jutussa ääneen pääsivät Kankaanpään Sähköpalvelun työntekijät kertoen yrityksen tarjoamista palveluista. Samalla vinkattiin tulemaan tutustumaan myymälän avajaisiin.

Sisältöpitoista starttia on seurannut jatkuva printti- ja digimainonta Kankaanpään Seudun rajaton-mainosratkaisua hyödyntäen. Rajattomalla paketilla yritys saa kiinteään kuukausihintaan mainoksen jokaiseen lehteen sekä Kankaanpaanseutu.fiin.

Tulokset näkyvät myymälässä

Printtimainonnassa on haluttu nostaa esiin erityisesti helposti lähestyttäviä kuluttajatuotteita, kuten valaisimia. Mainonta on toimitusjohtaja Emma Palomäen mukaan tuonut toivottuja tuloksia:

–  Printtimainonnan vaikutuksen huomaa fyysisesti täällä liikkeessä. Mainoksiin laittamani tuotteet myydään loppuun. Ihmiset tulevat varta vasten kyselemään niitä tuotteita, jotka ovat nähneet lehdessä. Mainokset ovat hyvällä paikalla ja iso pinta kiinnittää huomion.

Myös avajaispäivä oli Sähköpalvelun myymälässä aikamoista hulinaa.

– Varsinkin tieto makkara-, pulla- ja kahvitarjoilusta kiiri paikallisten korviin ja täällä oltiin aamulla jo jonottamassa, kun kasasimme grilliä. Vaikka tarjoilut loppuivat jo puolen päivän jälkeen, asiakkaita riitti iltaan saakka.

Kankaanpään Seutu tavoittaa potentiaaliset asiakkaat

Kun Palomäki vuonna 2018 suunnitteli toimenpiteitä Kankaanpään liiketoiminnan aloittamiseksi, markkinointi oli yksi iso teema suunnitelmissa.

– Halusin lähteä vahvasti markkinoiden liikkeelle. Soitin Kankaanpään Seutuun Helille, jolta tuli heti paljon ideoita. Seutu on vireä paikallislehti, jossa asioita tehdään varmasti oikein. Lehdellä on täällä iso jalansija ja verkkosivustoa luetaan tosi paljon. Olin ällistynyt, että lukijamäärät ovat nousseet viime vuosien aikana. Rajaton-paketti on toiminut niin hyvin, että jatkamme sillä myös ensi vuoden.

Sinullekin mainonnan menestystarina? Ole rohkeasti yhteydessä!