Mainostaja! Hyödynnä kesäedut ja hoida kesän näkyvyys kerralla kuntoon

Mainostajan kesäedut 25.6.-12.8.2018:

Satakunnan Kansa Digi ja Alma-verkosto: +30% lisää mainosnäyttöjä kampanjan päälle

Katso tarjoukset ja kampanjaehdot alta

Kesä on vuodenajoista se, jolloin suomalaiset heräävät eloon. Kesällä matkustetaan, nähdään ystäviä, nautitaan olosta ja käydään syömässä ja juomassa terasseilla ja ravintoloissa. Kotona ja mökilläkin herkutellaan. Kesällä grillataan, satoi tai paistoi, sekoitetaan suosikkijuomia ja syödään kesäkakkuja, jäätelöä ja mansikoita. Aurinkoisina päivinä istutaan laiturilla, maataan rannoilla ja käydään kesäteattereissa, sateisempina päivinä museoissa ja näyttelyissä. Kesäviikonloput ovat täynnä tapahtumia niin musiikin, taiteen kuin urheilunkin saralla. Kesäkuukausina mennään naimisiin ja kesällä syntyy eniten vauvoja.

Puolet suomalaisista suunnittelee osan kesälomastaan hyvissä ajoin ja jättää vain osan loma-ajastaan suunnittelematta. Toinen puolikas ei halua suunnitella mitään etukäteen, vaan päättää vasta lomalla, mitä tekee.

Varmista yrityksesi paikka lomailijan käyntikohdelistalla

Ollaksesi mukana lomailijan käyntikohdelistalla, hänen on löydettävä sinut. Pelkkä kadunvarsiständi ja omat nettisivut eivät riitä. Maakunnan päämediassa ja sen teemalehdissä viestisi pääsee esiin. Sisältömarkkinointiartikkelit, videot ja Alma-verkoston valtakunnallinen digimainonta oikein kohdennettuna kertoo palveluistasi ja tuotteistasi hyvissä ajoin kesäreissuaan suunnitteleville ihmisille ympäri Suomen.

Kuvittele mielessäsi perheen äiti, joka illalla hotellihuoneessa rentoutuu selaten päivällä huvipuistosta, kauppakeskuksesta tai hotellin aulasta mukaan nappaamaansa lehteä ja miettii, missä perhe seuraavana päivänä haluaa pistäytyä. Missä ruokaillaan, missä kahvitellaan ja herkutellaan ja mitä erikoisuuksia kaupungista tai sen ympäryskunnista ostettaisiin mukaan kotiin. Tai ajattele hetki kotonaan kesälomareissua suunnittelevaa nuorta paria, joka aikoo viettää unelmiensa viikonlopun rockfestareilla ja Iltalehteä tabletilla selatessaan fiilistelee, mitä muuta kaupungissa voisi tehdä ja missä viettää iltaa.

Mitä haluat kertoa heille?

Lomailijan euroista suurin siivu ostoksiin ja ravintoloihin

Kotimaisen matkailun vaikutukset Suomessa ovat vuosittain yli 10 miljardia euroa, kun mukaan lasketaan yöpymisten ja ruokailuiden lisäksi muutkin matkailijoiden kohteessaan käyttämät eurot. Heinäkuu on lomailukuukausista suosituin. Viimevuoden heinäkuussa tehtiin 1,1 miljoonaa maksullisen yöpymisen sisältänyttä kotimaan matkaa ja lähes 3 miljoonaa muuta lomamatkaa. Suosituimpien kesäkohteiden kolmen kärkeä ovat viime vuosina pitäneet Uusimaa, Varsinais-Suomi ja Pirkanmaa. (Tilastokeskus, Suomalaisten matkailu -tutkimus 2015 ja 2017).

Matkailijat Suomessa ovat viimevuosina käyttäneet 18% lomabudjetistaan majoittumiseen, 20% ravitsemuspalveluihin ja 30% henkilökuljetuspalveluihin. Lähes kolmannes budjetista on käytetään ostosten tekemiseen kohdepaikkakunnalla (Työ- ja elinkeinoministeriö, Matkailutilinpito 2017).

Olipa yrityksesi liikkeenä kauppakeskuksessa, kivijalkamyymälänä kaupungin keskustassa tai tuotteesi ja palvelusi tarjolla lähiympäristössä, pala matkailukakusta voi olla sinun, kun ohjaat kulkijat luoksesi sopivien tarjousten avulla.

Matkailun trendit 2018

Matkanjärjestäjä TUI ja maailmanlaajuinen matkahakusivusto Momondo keräävät vuosittain yhteen tulevan sesongin matkailutrendit. Tämän vuoden 10 nousevaa trendiä on listattu alla. Niistä voit hakea ideoita omaan markkinointiisi ja tuoda rohkeasti yrityksesi osaaminen esiin hauskalla ja luovalla mainonnalla paikallisiin erikoisuuksiin viitaten.

Ruokamatkailu

 

Instagram-kelpoisista aterioista ja arvostetuista ravintoloista autenttisempien ruokailukokemusten metsästämiseen.

Paikalliset erikoisuudet, toriruoka, paikallisten suosimat kahvilat ja ravintolat, innovatiiviset teemat ruoan ympärillä.

Itsensä haastaminen

 

Kokemuksellisesta matkailusta suoritukselliseen matkailuun. Omien rajojen etsiminen, uuden oppiminen, onnistumisten löytäminen, oman osaamisensa ylittäminen. Merkityksellisyys.

Hyödylliset elämykset, himoliikunta, valokuvaus- tai historiakävelyt, pyörämatkat, ruokakurssit, viinimaistajaiset, ohjattu tähtitaivaan katselu, itse käsillä tekeminen.

Työn ja matkailun yhdistäminen

 

Etäyhteydet ja erilaiset työskentelytilat hotellien sisä- ja ulkopuolella mahdollistavat osa- tai kokoaikaisena työskentelemisen toisessa ympäristössä puolison tai perheen lomaillessa.

Viihtyisät ulkotilat, puisto- ja torikahvilat, terassit, parvekkeet, sohvaryhmät, drop-in -työpisteet.

Lomahyggeily

 

Hidastelu, nautiskelu, mietiskely, lueskelu, hemmottelu, venyttely, kiireetön oleskelu.

Boutiquehotellit, puistot, puistopiknik-korit ja -viltit, pienet kirjakaupat, lehtipisteet, dayspat, kampaamot, hoitolat, tunnelmalliset kahvilat, terassit, baarit, rannat.

Vesi

 

Useiden tutkimusten mukaan veden äärellä meistä tulee onnellisempia, terveempiä ja keskittymiskykyisempiä.

Veden juominen, uiminen, veden äärellä oleileminen, rannat, maauimalat, kylpylät, vesipuistot.

Koko perheen yhteiset matkat

 

Yksin matkustamisesta useiden sukupolvien yhteisiin matkoihin. Mukaan matkaan lapset, vanhemmat ja isovanhemmat. Vahvistetaan siteitä ja luodaan yhteisiä muistoja.

Eri-ikäisille sopivat vapaa-ajan aktiviteetit ja majoitusmuodot.

Babymoon

 

Pariskunnan kahden keskinen, parisuhdetta lujittava, rauhallinen hemmotteluloma ennen tulevaa elämänmuutosta ja lapsen syntymää.

Luksushotellihuoneet, ravintolaillalliset, hemmotteluhoidot, musiikkitapahtumat.

Valveutunut matkailu

 

Matkailijat tiedostavat entistä paremmin vaikutuksensa paikallisen väestön päivittäiseen elämään.

Pienet hotellit, paikalliset kaupat ja ketjuun kuulumattomat kahvilat, ympäristöystävälliset retket, luomutuotteet.

Videotarinat

 

Lomatunnelmia ja vinkkejä muille lomailijoille livetarinoina somekanavien seuraajille.

Kaikki kaunis, yllättävä, erilainen, tunnelmallinen ja hauska on kuvaamisen ja kertomisen arvoista snap-ajan ihmisille.

Leffabongaus

Harry Potterin Lontoo, James Bondin Korfu, Game of Thronesin Kroatia. Mitä tv-sarjoja ja elokuvia Porissa on kuvattu? Ketkä tunnetut suomalaiset ovat lähtöjään porilaisia, missä he ovat viettäneet aikaansa?

Veturimiehet Heiluttaa, Mombasa, Sibelius, Kulkuri ja Joutsen, Rentun Ruusu, FC Venus… Akseli Gallen-Kallela, Birger Kaipiainen, Jukka Rintala, Katja Tukiainen, Jorma Uotinen, Samuli Edelmann, Timo Koivusalo, Jenni Haukio, Kari Hotakainen, Olli Lindholm, Mira Luoti, Danny, Neumann, Kirsi Alm-Siira, Susanna Penttilä, Joel Armia, Veli-Pekka Ketola, Christian Ruuttu, Nooralotta Neziri, Leo-Pekka Tähti…

Mainostajan kesäedut ja kampanjaehdot

Kesän 2018 etuhinnat ovat voimassa uusille kampanjavarauksille 25.6.-12.8.2018.

Satakunnan Kansa Digi ja Alma-verkosto: +30% lisää mainosnäyttöjä kampanjan päälle

Etu koskee normaalihintaisia kampanjoita ja CPM-pohjaista sisältömarkkinointia desktopissa ja mobiilissa. Etu ei koske muita sisältömarkkinoinnin ratkaisuja eikä yleisökohdennettuja ratkaisuja. Ei päällekkäisiä erikoisetuja tai pakettialennuksia. Celtralla toteutettujen kampanjoiden lisänäytöistä peritään CPM 2 €.

Varaa kesän kampanjasi meiltä:

  • Hanna Jalonen
  • Myyntijohtaja
  • 050 438 1015
  • Janne Arola
  • Myyntipäällikkö
  • 040 777 3876
  • Marja-Riitta Grönblom
  • Myyntipäällikkö
  • 050 438 0926
  • Marjaana Vilponen
  • Yhteyspäällikkö
  • 050 413 3914
  • Minna Sookari
  • Myyntineuvottelija
  • 050 539 1393
  • Sanna Lahdenpää
  • Myyntipäällikkö
  • 044 522 8149
  • Jutta Kangas
  • Myyntineuvottelija
  • 050 568 9612