PORIN SUPERKESÄ 2018:
Jättipala matkailukakkua jaettavana satakuntalaisten yritysten kesken – varaa mainospaikkasi nyt!

Tuleva kesä on Porissa oikea superkesä. Suurtapahtumat houkuttelevat liikkeelle paitsi paikkakuntalaiset, myös ihmiset kauempaa Suomesta. Yyterin hiekkarannat, Kirjurinluodon leikkipaikat ja puistot piknik-mahdollisuuksineen. Uimaranta, majakkasaari, lukuisat satamat, ravintolat, kahvilat, galleriat ja museot. Pienet puodit ja isommat kauppakeskukset. Sekä kävijöitä keräävät suurtapahtumat:

Porin Asuntomessut 6.7.-5.8.
Pori Jazz 14.-22.7.
SuomiAreena 16.-20.7.
Kirvatsin Jytä 1.8.
Porispere 3.–5.8.

YRITTÄJÄ! AIKAISEMPAA ISOMPI PALA MILJARDIEN EUROJEN MATKAILUKAKKUA TARJOILLAAN TÄNÄ KESÄNÄ JAETTAVAKSI SATAKUNTALAISTEN YRITYSTEN KESKEN. SATAKUNNAN KANSA ON MUKANA RAKENTAMASSA NÄKYVYYTTÄ PAIKKAKUNNAN YRITYKSILLE VALTAKUNNALLISESTI. TARJOLLA ON JOPA MILJOONA NÄYTTÖKERTAA MAINOKSELLESI.

Ollaksesi mukana matkailijan käyntikohdelistalla, hänen on löydettävä sinut. Pelkkä kadunvarsiständi ja omat nettisivut eivät riitä. Maakunnan päämediassa ja sen tapahtumakesän teemalehdissä viestisi pääsee esiin. Oikein kohdennettuna Alma-verkoston valtakunnallinen digimainonta ja VisitPori-sovellus kertovat palveluistasi ja tuotteistasi hyvissä ajoin Porin reissua suunnitteleville ja asumisesta kiinnostuneille ihmisille ympäri Suomen.

Matkailijan euroista suurin siivu ostoksiin ja ravintoloihin

Kotimaisen matkailun vaikutukset Suomessa ovat vuosittain yli 10 miljardia euroa, kun mukaan lasketaan yöpymisten ja ruokailuiden lisäksi muutkin matkailijoiden kohteessaan käyttämät eurot. Heinäkuu on lomailukuukausista suosituin. Viimevuoden heinäkuussa tehtiin 1,1 miljoonaa maksullisen yöpymisen sisältänyttä kotimaan matkaa ja lähes 3 miljoonaa muuta lomamatkaa. Aiempina vuosina Satakunta ei ole ollut suosituimpien matkakohteiden joukossa, kesäkohteiden kolmen kärkeä ovat pitäneet Uusimaa, Varsinais-Suomi ja Pirkanmaa. (Tilastokeskus, Suomalaisten matkailu -tutkimus 2015 ja 2017 sekä Työ- ja elinkeinoministeriö, Matkailutilinpito 2017).

Matkailijat Satakunnassa ovat käyttäneet 18% viime vuosien budjetistaan majoittumiseen, 20% ravitsemuspalveluihin ja 18% kuljetuspalveluihin. Lähes kolmannes budjetista on käytetty ostosten tekemiseen kohdepaikkakunnalla. Tänä kesänä matkailijoita odotetaan Poriin edellisiä vuosia reilusti enemmän. Mikä pala matkailukakusta on sinun yrityksesi lautasella? (Työ- ja elinkeinoministeriö, Matkailutilinpito 2017).

Varmista yrityksesi paikka matkailijan käyntikohdelistalla

Kuvittele mielessäsi perheen äiti, joka illalla hotellihuoneessa rentoutuu selaten päivällä messuilta, kauppakeskuksesta tai hotellin aulasta mukaansa ottamaa lehteä ja miettii missä perhe seuraavana päivänä haluaa pistäytyä. Missä ruokaillaan, missä kahvitellaan ja herkutellaan ja mitä erikoisuuksia Porista tai sen ympäryskunnista ostettaisiin mukaan kotiin. Tai ajattele hetki kotonaan Helsingissä kesälomareissuaan suunnittelevaa nuorta paria, joka aikoo käydä hakemassa ideoita unelmiensa kotiin Porin Asuntomessuilta ja fiilistelee Etuovi.comia ja Iltalehteä tabletilla selatessaan, mitä muuta Porissa voisi tehdä ja missä viettää iltaa.

Mitä sinä haluat kertoa heille?

Valitse kolmesta alla olevasta paketista sinulle parhaiten sopivat ja tee Porin superkesästä myös oman yrityksesi superkesä! Me Satakunnan Kansan mainosmyynnissä autamme sinua enemmän kuin mielellämme.

Yhteistyössä: