SUPERKESÄ 2018:
Jättipala matkailukakkua jaettavana satakuntalaisyritysten kesken
– Miljoona lukukertaa tarjolla sinun mainoksellesi

Yyterin hiekkarannat, Kirjurinluodon leikkipaikat ja puistot piknik-mahdollisuuksineen, uimaranta, majakkasaari, lukuisat satamat, ravintolat, kahvilat, galleriat ja museot. Pienet puodit ja isommat kauppakeskukset.

Sekä:
Porin Asuntomessut 6.7.-5.8.
Pori Jazz 14.-22.7.
SuomiAreena 16.-20.7.
Kirvatsin Jytä 1.8.
Porispere 3.–5.8.

Nähtävää Porissa riittää. Tuleva kesä suurtapahtumineen houkuttelee liikkeelle paitsi paikkakuntalaiset, myös ihmiset kauempaa Suomesta. Tänä kesänä kaikki tiet vievät Poriin.

YRITTÄJÄ! NYT KANNATTAA OLLA HEREILLÄ, SILLÄ AIKAISEMPAA ISOMPI PALA MILJARDIEN EUROJEN MATKAILUKAKKUA TARJOILLAAN TÄNÄ KESÄNÄ JAETTAVAKSI SATAKUNTALAISTEN YRITYSTEN KESKEN.

Kotimaisen matkailun vaikutukset Suomessa ovat olleet vuosittain yli 10 miljardia euroa, kun mukaan lasketaan yöpymisten ja ruokailuiden lisäksi muutkin matkailijoiden kohteessa käyttämät eurot. Heinäkuu on lomailukuukausista suosituin. Viimevuoden heinäkuussa tehtiin 1,1 miljoonaa maksullisen yöpymisen sisältänyttä kotimaan matkaa ja 2,6 miljoonaa ilmaisen yöpymisen lomamatkaa. Aiempina vuosina Satakunta ei ole ollut suosituimpien matkakohteiden joukossa, kesäkohteiden kolmen kärkeä ovat pitäneet Uusimaa, Varsinais-Suomi ja Pirkanmaa. Satakunnan osuus koko maan matkailukysynnästä on ollut 2,5%. Tänä kesänä matkailijoita odotetaan Poriin edellisiä vuosia reilusti enemmän, sen eteen Visit Pori on tehnyt hyvän pohjatyön. (Tilastokeskus, Suomalaisten matkailu -tutkimus 2015 ja 2017 sekä Työ- ja elinkeinoministeriö, Matkailutilinpito 2017).

Matkailijan euroista suurin siivu ostoksiin ja ravintoloihin

Aiempina vuosina matkailijat ovat Satakunnassa käyttäneet 18% budjetistaan majoittumiseen, 20% ravitsemuspalveluihin ja 18% kuljetuspalveluihin. Lähes kolmannes budjetista käytettiin ostosten tekemiseen kohdepaikkakunnalla. (Työ- ja elinkeinoministeriö, Matkailutilinpito 2017).

Varmista yrityksesi paikka matkailijan käyntikohdelistalla

Ollaksesi mukana matkailijan käyntikohdelistalla, hänen on löydettävä sinut. Pelkkä kadunvarsiständi ja omat nettisivut eivät riitä. Maakunnan päämediassa ja sen tapahtumakesän teemalehdissä viestisi pääsee esiin. Oikein kohdennettuna valtakunnallinen digimainonta kertoo palveluistasi ja tuotteistasi hyvissä ajoin Porin reissua suunnitteleville, asumisesta kiinnostuneille ihmisille ympäri Suomen.

Kuvittele mielessäsi perheen äiti, joka illalla hotellihuoneessa rentoutuu selaten päivällä messuilta, kauppakeskuksesta tai hotellin aulasta mukaansa ottamaa lehteä ja miettii missä perhe seuraavana päivänä haluaa pistäytyä. Missä ruokaillaan, missä kahvitellaan ja herkutellaan ja mitä erikoisuuksia Porista tai sen ympäryskunnista ostettaisiin mukaan kotiin. Tai ajattele hetki kotonaan Helsingissä kesälomareissuaan suunnittelevaa nuorta paria, joka aikoo käydä hakemassa ideoita unelmiensa kotiin Porin Asuntomessuilta ja fiilistelee Etuovi.comia ja Iltalehteä tabletilla selatessaan, mitä muuta Porissa voisi tehdä ja missä viettää iltaa, mitä lähiseudulla on nähtävää, mitä kautta ajetaan takaisin pääkaupunkiseudulle.

Mitä sinä haluat kertoa heille?

Valitse kolmesta alla olevasta paketista sinulle parhaiten sopiva tai sopivat, ja tee Porin superkesästä myös oman yrityksesi superkesä!

Yhteistyössä: