Merimestan yrittäjätarina keräsi reilusti positiivista palautetta

Menestysresepti

Menestyjä: Merimesta

Haastattelussa: Yrittäjät Pirkko ja Susanna Sävel

Markkinoinnin ainekset: Pitelemättömät -mainostajan artikkeli, joka julkaistiin painetussa Satakunnan Kansassa sekä Satakunnan Kansan ja Alma Median Satakunnan paikallislehtien uutissivustoilla

Tulokset:  Yrittäjäkollegoilta, työntekijöiltä ja ravintolan asiakkailta reilusti myönteistä palautetta

”Yksikin pariskunta kertoi, että nähtiin teistä kuva ja ajateltiin tulla käymään.”
– Susanna Sävel

Ravintola Merimestan yrittäjät, äiti Pirkko Sävel ja tytär Susanna Sävel, ovat kantava voima Selkämeren antimia notkuvan pitopöydän takana. He osallistuivat toukokuussa 2017 Pitelemättömät, Yrittäjätarinoita Satakunnasta -sisältömarkkinoinnin juttusarjaan. 

– Emme olleet tuoneet itseämme aiemmin yrittäjinä esille, vaikka olimme toimineet Porin Reposaaressa jo 16 vuotta, kertoo Susanna Sävel.

– Kuultuamme Pitelemättömät-juttusarjasta molemmat olivat yhtä mieltä siitä, että tähän lähdetään mukaan, Pirkko Sävel muistelee.

Pitelemättömät mainostajan artikkelin ilmestymisen jälkeen Sävelet saivat yrittäjäkollegoilta, työntekijöiltä ja ravintolan asiakkailta reilusti myönteistä palautetta.

– Huomasimme myös joidenkin ulkopaikkakuntalaisten lukeneen tarinamme. Yksikin pariskunta kertoi, että nähtiin teistä kuva ja ajateltiin tulla käymään, Susanna Sävel iloitsee.

– Sitten kuulin, että juttu oli huomattu Sveitsissä asti. Samalla hetkellä vahvistui tunne, että tarinamme kertominen kannatti.

Sävelillä on ravintolassa selkeä työnjako. Pirkko hoitaa ravintolasalin ja keittiö on Susannan tonttia. Heidän veroisellaan kalapöydällä ei Satakunnassa juuri ole kilpailijoita. Merimaisemat avautuvat ravintolasta kolmeen ilmansuuntaan.

– Olemme hyödyntäneet markkinoinnissa lehtimainontaa, radiomainontaa ja sosiaalista mediaa, mutta yrittäjätarinan jälkeen entistä useammat asiakkaat ovat tunnistaneet minut salin puolella ja tervehtineet tuttavallisesti. Ravintola Merimesta on nyt aiempaa kasvollisempi yritys, Pirkko kiittää.

Elokuussa 2017 toteutetun lukijatutkimuksen mukaan yrittäjätarinoita lukevat mielellään sekä satakuntalaiset yrittäjät että muut Satakunnan Kansan lukijat. Yrittäjiltä yrittäjäjuttujen kiinnostavuus sai arvosanan 3,8 ja muilta lukijoilta arvosanan 3,7 asteikon ollessa 1–4.

– Mielestäni on hyvä, että yrittäjät saavat itse kertoa jutuissa itsestään ja yrityksestään. Se auttaa suhtautumaan yritykseen ja yrittäjään uudella tavalla. On erittäin mielenkiintoista lukea juttuja yrityksistä ja henkilöistä lähialueilta, kuuluu lukijatutkimukseen vastanneen kommentti.

– Pirkon ja Susannan tarina julkaistiin painetun Satakunnan Kansan sunnuntainumerossa. Lisäksi se näkyi Satakunnan Kansan, Kankaanpään Seudun, Luoteisväylän, Sydän-Satakunnan ja Merikarvia-lehden uutissivustojen etusivuilla, joista se klikattiin auki luettavaksi 3 692 kertaa. Yrittäjäaiheisista artikkeleista toteutetussa lukijatutkimuksessakin Merimestan tarina muistettiin mainita ihan nimeltä, kommentoi myyntipäällikkö Sanna Lahdenpää Satakunnan Kansan mainosmyynnistä.

Lue lisää Pitelemättömät -sisältömarkkinointijutuista ja innostu!

Pitelemättömät – Yrittäjätarinoita Satakunnasta

Kerro yrittäjätarinasi satakuntalaisille sisältömarkkinoinnin keinoin ja ole mukana nostamassa satakuntalaisen yrittämisen profiilia! Pitelemättömät-yrittäjätarinasi julkaistaan Satakunnan Kansan painetussa lehdessä sunnuntaina sekä Satakunnan Kansan – ja Satakunnan Yrittäjien verkkosivustoilla.

Lue lisää

Lue lisää mainonnan menestystarinoita: