Kankaanpään Laki ja Kiinteistön tehokas markkinointi luo puitteet yrityksen menestymiselle

Digi- ja printtimainonta yhdessä sisältö- ja tapahtumamarkkinoinnin kanssa muodostavat toimivan markkinointikokonaisuuden.

Kankaanpään Laki ja Kiinteistö Oy:ssä on hyödynnetty sisältömarkkinoinnin kerronnallisuutta ainutlaatuisen myyntikohteen markkinoinnissa. Erämaatunnelmaa ja luonnonrauhaa huokuva hirsimökki esiteltiin sanoin, kuvin sekä mökin nykyisten asukkaiden kokemuksin mainostajan artikkelissa, joka julkaistiin Kankaanpään Seudussa sekä median verkkosivuilla. Artikkelin pohjalta mökkitielle matkasi yksi jos toinenkin:

– Esittelyissä kävi paljon kävijöitä. Artikkelimainonta pääsee oikeuksiinsa parhaiten silloin, kun on jotain uutta ja erikoista myytävää ja tarjottavaa. Itse kohde on edelleen myymättä, johtuen paljolti alkukesän huonoista säistä sekä muutoinkin mökkikauppojen määrän vähenemisestä. Suurin tekijä on tietenkin se, että ostajien ja myyjien hintanäkemykset eivät ole vielä kohdanneet, kertoo vastaava välittäjä Paavo Tuori.

Kankaanpään Laki ja Kiinteistö osallistui myös Kankaanpään Seudun järjestämään Suoraa Puhetta -tapahtumaan, jonka pääteemana oli Hyvä Olo. Yritys oli yksi tapahtuman pääkumppaneista, minkä lisäksi Paavo Tuori oli mukana terveysaiheisessa keskustelupaneelissa. Arvokkaiden kasvokkain kohtaamisten lisäksi tapahtuma näkyi verkkosivun kävijämäärän ja yhteydenottojen kasvuna:

-Nettisivuilla kävijämäärämme kasvoivat noin 30 % ja luvut ovat kohonneet pysyvästi pelkästään Etuoven kohdalla yli 10.000 viikkokävijän tasolle, ajoittain jopa 15.000 kävijään. Myös muut yhteydenotot kasvoivat merkittävästi. Tapahtumamarkkinointi on paikallaan etenkin silloin, kun halutaan tuoda yrityksen nimeä julki ja nostaa sen imagoa.

Myös taktisella lehtimainonnalla on tärkeä roolinsa, sillä mainokset luetaan lehdestä Tuorin kokemuksen mukaan tarkasti ja ne tuovat usein myös nopeita tuloksia. Lisäksi lehtimainokset ohjaavat asiakkaat nettiin.

Lehtimainonta yhdessä nettimainonnan kanssa antaa ostajille riittävästi tietoa, mutta työmäärää se ei välttämättä vähennä, vaan saattaa sitä jopa lisätä asuntokaupassa. Siksi mainonnan ammattilaisten käyttö on välttämätöntä. Vuokrauksessa pelkkä nettimainonta on osoittautunut tehokkaaksi, johtuen usein myös asiakaskunnan nuoresta iästä, vahvistaa toisen polven kiinteistönvälittäjä Juhani Tuori.

Tehokas ja näkyvä markkinointi ei tule itsestään, vaan se vaatii Tuorien mukaan myös merkittäviä kuluja ja paljon lisätöitä. Siksi markkinoinnin kohdentaminen pitää miettiä tarkoin. Kiinteistönvälitysalalla saa usein kertoa normaalin kahdeksantuntisen työpäivän pituuden kahdella, jotta päästään markkinoinnilla tavoiteltuun tulokseen eli löydetään kohteelle ostaja ja saadaan näin kaikki osapuolet tyytyväisiksi.

– Menestyvän yrityksen takana ovat kuitenkin sen ahkerat työtekijät ja kiinteistönvälitysalalla menestyvät ne jotka laittavat itsensä täysillä likoon yhdessä läheistensä kanssa. Se vaatii paljon ymmärrystä myös puolisolta ja läheisiltä, korostaa Paavo Tuori 44 vuotta kiinteistövälittäjänä toimineena.

 

Menestysresepti

Menestyjä: Kankaanpään Laki ja Kiinteistö
Haastattelussa: vastaava liikkeenhoitaja Paavo Tuori ja kiinteistönvälittäjä Juhani Tuori
Toiminta: Asunto-osakkeiden ja kiinteistöjen välitys

Markkinoinnin ainekset:

  • Sisältömarkkinointiartikkeli Kankaanpään Seudussa myytävästä kohteesta
  • Osallistuminen Suoraa puhetta! – tapahtumaan Kankaanpäässä
  • Printti- ja digimainonta, kohde-esittelyt Etuovi.comissa

 

Tulokset:

  • Sisältömarkkinointi-artikkeli houkutteli myyntikohteen esittelyihin runsaasti kävijöitä
  • Suoraa puhetta! -tapahtumaan osallistuminen: Nettisivujen kävijämäärät kasvoivat noin 30 % ja ovat kohonneet pysyvästi pelkästään Etuoven kohdalla yli 10.000 viikkokävijän tasolle, ajoittain jopa 15.000 kävijää. Myös muut yhteydenotot kasvoivat merkittävästi.
  • Printti- ja digimainonta: Printtimainonta tuo nopeita tuloksia ja ohjaa asiakkaita nettiin. Vuokrauksessa pelkkä nettimainonta on osoittautunut tehokkaaksi.

 

Tuorien vinkit markkinointiin:

Markkinointi ei saa juuttua vanhoihin uomiinsa. Aina pitää etsiä ja löytyy jotain uutta ja erikoista. Pitää näkyä ja herättää keskustelua, mikä tuo myös tuloksia. Aina tulokset eivät näy nopeasti, koska kiinteistönvälitysalan päätökset eivät ole hetken mielijohteita. Ne jääväät kuitenkin kytemään ja leimahtavat liekkeihin usein vasta ajan kuluttua.

Sinullekin menestystarina?

Ota rohkeasti yhteyttä, niin ideoidaan yhdessä tarpeitasi vastaava mainosratkaisu!

Lue lisää asiakkaidemme menestystarinoita: