K-Citymarket Pori Mikkolan yrittäjätarina puhutti asiakkaita

­K-Citymarket Pori Mikkolan kauppiaspariskunta Kalle Wahlroos ja Teija Färm ovat kokeneita markkinointiviestinnän ostajia. Pariskunta kokeili keväällä 2017 ensimmäistä kertaa Satakunnan Kansan sisältömarkkinoinnin ratkaisuja. He osallistuivat satakuntalaisista yrittäjistä kirjoitettuun Pitelemättömät-juttusarjaan, jossa kertoivat avoimesti yrittäjähistoriansa oppiajoista ja onnistumisista. Yrittäjätarinan lisäksi artikkelissa kutsuttiin asiakkaita kakkukahville Kallen 40-vuotispäivän merkeissä.

– Halusimme laittaa itsemme likoon. Täällä kovassa maailmassa ollaan vain hetken. Välillä pitää pysähtyä miettimään myös pehmeitä arvoja.

Mainostajan artikkeli ilmestyi toukokuussa satakunnankansa.fi:ssä sekä Merikarvia-lehden, Sydän-Satakunnan, Kankaanpään Seudun ja Luoteisväylän verkkosivuilla viiden päivän ajan. Näillä etusivuilla artikkelin näki kampanja-aikana 4.5.–8.5. kaikkiaan 433 978 silmäparia ja artikkelia klikattiin auki luettavaksi yhteensä 1 800 kertaa.

Verkkosivujen lisäksi artikkeli julkaistiin kerran Satakunnan Kansan painetussa sunnuntainumerossa. Kansallisen Mediatutkimuksen (2016) mukaan paperista Satakunnan Kansaa ja sen digitaalista kopiota eli näköislehteä lukee viikoittain 140 000 eri lukijaa.

– Meidän yrittäjätarina oli huomattu hyvin. Asiakkaat tulivat kaupan puolella juttelemaan artikkelista ja kahtena päivänä järjestetyille kakkukahveille kertyi ihan jonoakin. Voin kyllä hyvin suositella tällaista kerronnallistakin markkinointimuotoa.

Satakunnan Kansassa on viikottain yhdestä kahteen liitettä, joissa tulevat näyttävästi esiin tarjoukset niin kahvista kivennäisvesiin kuin vaipoista varsi-imuriinkin. Perjantain kokosivun mainos muistuttaa asiakkaita vielä kertaalleen viikonlopun ruokaostosten eduista. Uusia silmäpareja saadaan painetun lehden lukijoiden lisäksi satakunnakansa.fi:stä, missä karuselli on ollut erittäin hyvin pyöritetty ja klikattu mainosmuoto. Myös Satakunnan Kansan näköislehteä luetaan tarkkaan, jopa 20 minuuttia yhdellä lukukerralla. Näköislehdestä luettavissa oleva Citymarketin liite aktivoi selaamaan tarjouksia ja on tutkitusti saanut mainiot huomioarvot.

– Lisäksi jaamme kuvia ja kuulumisia Facebookissa ja Instagramissa.

Kaikki Suomen K-kauppiaat ovat itsenäisiä yrittäjiä, jotka vastaavat kauppansa toiminnasta, kannattavuudesta ja asiakastyytyväisyydestä.

– Tarjousmainonta on aivan välttämätöntä, siitä ei voi luopua. Hintamarkkinoinnin lisäksi tarvitsemme imagomainontaa voidaksemme antaa yrittäjyydelle kasvot ja äänen.

 

– Citymarketin digikampanjat ovat toimineet upeasti. Erittäin korkeat näyttöajat kertovat, että mainosten sisältö on lukijoiden mielestä houkuttelevaa. On hienoa, että Citymarket käyttää rohkeasti eri mainosvaihtoehtoja hyvillä tuloksilla.

Marja-Riitta Grönblom
myyntipäällikkö
Satakunnan Kansa

Lue lisää menestystarinoita: