Tarramainonta tavoitti teatteriasiakkaat

Rauman Kaupunginteatteri päätti tänä keväänä kokeilla uudenlaista markkinointikeinoa. Tarra, jolla sai alennusta teatterilipuista, löytyi Satakunnan Kansan printtilehden etusivulta huhtikuun alkupuolella.

Edun sai kaikista lippujen myyntikanavista: niin teatterin kassalta kuin Lippupisteen myyntipisteistä ja verkkokaupastakin.

Teatterin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Petteri Kangas kertoo, että tavoitteena oli lisätä lippujen ennakkomyyntiä.

– Vähimmäistavoite oli saada kampanjan kustannukset peittoon. Olisin ollut tyytyväinen kaksinkertaiseen myyntiin kustannuksiin nähden, mutta käytännössä myynti oli kolmen kampanjaviikon aikana viisinkertainen!

Kankaan mukaan kaksinkertainen lippukauppa tuli täyteen jo ensimmäisen viikon aikana. Suurin osa myynnistä toteutui kuitenkin hieman yllättäen vasta kampanjan lopulla.

– Ihmiset ottivat tarran talteen ja käyttivät sen myöhemmin juuri ennen kampanjan umpeutumista.

Kangas on ollut tyytyväinen markkinointiyhteistyöhön Satakunnan Kansan kanssa, sillä maakunnan päämedian kautta tavoittaa hyvin talousalueen potentiaaliset teatteriasiakkaat. Seuraava mainoskampanja on suunnitteilla syksyksi samantyyppisellä idealla kuin tarramarkkinoinnissa.

– Olemme ilmoittaneet SK:ssa melko aktiivisesti, ja homma on toiminut hienosti. Uusia tuotteita ja markkinointikanavia tulee koko ajan, ja saamme niistä hyvin tietoa.

 

Sinullekin menestystarina?

Satakunnan Kansan myyntipäällikkö Sanna Lahdenpää on Kankaan kanssa samaa mieltä tarramainoksen toimivuudesta ja kiittää asiakastaan rohkeudesta uusien mainosmuotojen kokeilussa:

– Etusivun tarraa on helppo mieltää käytettävän niin, että se palautetaan liikkeeseen, josta sillä saa jonkin edun. Koska tarran huomioarvo on erittäin suuri, se toimii hyvin myös muulla tavalla käytettynä. Sisältö ratkaisee. On hienoa, että Rauman Kaupunginteatteri käyttää rohkeasti eri mainosvaihtoehtoja hyvillä tuloksilla.

Lue lisää mainonnan menestystarinoita: