Kohdennetun verkkomainonnan teho yllätti NunnaUunin positiivisesti

Porin, Rauman ja Turun NunnaUuni-myymälöiden kauppias Mika Tuovinen lähti viime vuonna mukaan Alma Median kohdennettuun verkkomainontaan. Kyseessä on niin sanottu retargeting-markkinointi, jossa jo yrityksen sivuilla vieraillut asiakas ohjataan sinne takaisin Alma-verkoston sivustoilta.

– Etukäteen en uskonut, että siitä olisi mihinkään, Tuovinen myöntää nyt, kun kampanja on lopuillaan.

– Tulos oli kuitenkin positiivinen yllätys. Pelkkään printtimainontaan verrattuna se lisäsi myyntiä kevään aikana varmasti 20 prosenttia!

Retargeting, eli uudelleenkohdentaminen, tarkoittaa mainonnan kohdentamista sellaisille kävijöille, jotka ovat jo aiemmin nähneet mainosviestisi, klikanneet mainosta tai vierailleet sivustollasi. Esimerkiksi NunnaUunin vuolukivitulisijasta kiinnostuneille markkinoidaan juuri kyseistä tulisijaa.

Alman retargeting mahdollistaa myös niin sanotun frekvenssin määrittämisen, eli asiakas voi päättää, kuinka monta kertaa kohdennettu mainos näytetään asiakkaalle.

Tuovinen on erityisen tyytyväinen siihen, miten kampanja pystyttiin toteuttamaan koko Satakunnan ja Varsinais-Suomen alueella.

– Ottaen huomioon, kuinka laajan markkina-alueen Pori, Rauma ja Turku muodostavat, mainonta on ollut hyvin kohdistettua.

Pitkään Porissa yritystoimintaa pyörittänyt Tuovinen on aina halunnut tehdä yhteistyötä alueen päämedian, eli Satakunnan Kansan, kanssa. Tuorein kampanja herätti miehen luottamuksen myös verkko- ja mobiilimainontaan, jota hän aikoo hyödyntää myös jatkossa.

– Puhelimien ja tablettien kauttahan markkinointi pitää nykyisin hoitaa. Aina ei pidä syödä ruisleipää, vaan välillä pitää uskaltaa poiketa vanhoista tavoista, Tuovinen vertaa.

Hän haluaa lähettää kiitoksensa kampanjan toteutuksen hoitaneelle myyntipäällikölle Janne Norrille.

– Janne on nuorekas ammattilainen, joka jaksaa aina palvella asiakasta.

– Mika on alansa ammattilainen ja hän luottaa toisen alan ammattilaiseen. Tästä syystä Mikan kanssa on helppo toimia ja ehdottaa uusia markkinointiratkaisuja juuri hänen tarpeisiinsa, kuvailee Norri yhteistyötä.

 

Sinullekin menestystarina? Ota rohkeasti yhteyttä!

– Retargetointi sopii yritykselle kuin yritykselle ja sen avulla mainostaja saa pidettyä ”kuumat” asiakkaat lähellänsä kuten NunnaUuni ja Mika tässä kevään aikana. Kuukausihinnoitellut mainospaketit sovitaan asiakkaan sekä yrityskoon mukaan. Ratkaisu on todella kustannustehokas potentiaalisten asiakkaiden uudelleentavoittamiseen. Hinnat ovat alkaen 250€/kuukaudessa.

Lue lisää asiakkaidemme kokemuksista: