Asiakkaiden kuunteleminen on K-Supermarket Myllyn markkinoin-
nin A ja O

Menestysresepti

Menestyjä: K-Supermarket Mylly

Haastattelussa: Kauppias Akseli Fonsén

Mainonnan ainekset: Viikoittain ilmestyvä yhden sivun kokoinen mainos Sydän-Satakunnassa.

Tavoite: Tavoittaa asiakkaita, lisätä tarjoustuotteiden menekkiä sekä vahvistaa yrityksen imagoa.

Fonsénin vinkit onnistuneeseen mainontaan:
”Onnistumisen kannalta on tärkeää kuunnella jatkuvasti asiakkaita ja tehdä mainonnan panostukset sen mukaan.”

K-Supermarket Myllyssä kauppias Akseli Fonsén tekee mainonnan asiakkaan tarpeet huomioiden. Mylly julkaisee joka viikko Sydän-Satakunnassa takasivulla kokosivun kokoisen mainoksen. Ilmoituksen tavoitteena on tuoda ajankohtaisia tarjoustuotteita esiin, sekä vahvistaa Myllyn imagomarkkinointia.

”Myllyn mainonnan lähtökohtana on ymmärtää asiakkaita ja koota sen mukaan sopiva markkinointipotti. Laaja asiakaskunta luo hajontaa, mutta meillä mainonta on tasapainottelua eri ryhmien välillä. Viiden vuoden aikana on opittu, mikä toimii ja mikä ei.” kertoo Fonsén.

Fonsén tietää, millaiset sisällöt vetoavat tällä hetkellä Myllyn asiakkaisiin: ”Hinnalla on iso merkitys. Asiakkaista huomaa myös, että varsinkin paikalliset tuotteet, uutuudet ja herkkutori kiinnostavat.”

Myllyn mainonnassa nostetaan myös muut yrittäjät parrasvaloihin: ”Minusta on tärkeää tukea paikallisia yrittäjiä. Esimerkiksi viime kesänä nostimme ilmoituksissa esiin paikallisia viljelijöitä ja heidän tuotteitaan. Tämä toimi loistavasti.”

Tulevaisuuden suunnitelmat ovat selvät: ”Haluamme tehdä markkinoinnista entistä asiakaslähtöisempää. Haistelemme jatkuvasti ilmapiiriä ja mietimme, mikä kuluttajia kiinnostaa tällä hetkellä. Lähden mielelläni kokeilemaan uutta.” sanoo Fonsén.

Sydän-Satakunta on valikoitunut viikoittaiseksi mainostuspaikaksi sen takia, että lehden peitto tavoittaa hyvin Myllyn laajan asiakaskunnan.

”Paikallislehti on hyvä paikka mainostaa paikallisia tuotteita. Sydän-Satakunnan kanssa hommat toimivat aina ja teemme yhteistyötä myös perinteisen mainonnan ulkopuolella.” Fonsén kertoo.

 

Sinullekin mainonnan menestystarina?

Ota rohkeasti yhteyttä!

Lue lisää asiakkaidemme kokemuksista: