Satakunnassa on lähes 40.000 kotimaan matkailusta kiinnostunutta kuluttajaa

Satakuntalaisten kuluttajien kiinnostus kotimaan matkailua kohtaan on suurta. Vajaa 50.000 satakuntalaista käyttää mielellään ylimääristä rahaa lomamatkoihin.

Satakunnan Kansa selvitti lukijoiltaan mitä he haluavat kuluvan kevättalven aikana lomallaan tehdä, mistä he saavat tietoa lomanviettomahdollisuuksista sekä milloin he tekevät päätöksiä lomanvietosta. Vajaa kolmannes Porin markkina-alueen alueen kuluttajista tekee lomasuunnitelmansa kuukausia ennen loman alkua. Runsas kolmannes kuluttajista päättää lomanvietostaan vasta loman kynnyksellä tai sen aikana.

Satakunnan Kansan lukijoiden lomasuunnitelmat vaihtelevat perheaktiviteeteistä kulttuuriin. Jopa 44 % vastaajista aikoo majoittua ainakin osan lomasta hotelissa tai vuokramökissä. Suosituimmat lomanviettotavat ovat hiihtäminen ja laskettelu sekä muut liikunta-aktiviteetit. Risteilyä suunnittelee miltei 30 % vastaajista. Kuluttajia kiinnostavat lisäksi kulttuurinähtävyydet, museot, teatterit sekä ostosten tekeminen. Kylpylälomaa suunnitellaan joka neljännessä perheessä.

Sanoma- ja paikallislehdet verkkosivustoineen tarjoavat tutkitusti parhaat tietolähteet lomanviettoon.


Esimerkkikampanja kotimaan matkailijoita tavoittelevalle

Olipa kohderyhmäsi sitten Kuusamossa, Kittilässä tai Porissa, tavoitat heidät Alma-verkostolla. Alma-verkosto koostuu uutismedioista, markkinapaikoista sekä lifestyle-palveluista, kuten Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Aluekohdennuksen lisäksi valittavanasi on demografioita ja kymmeniä kiinnostusalueita.

Alma-verkostossa 100.000 näyttöä kahden viikon aikana boksi-paikalla sekä desktopissa että mobiilissa.

Kohdennus haluamallesi alueelle ja kohderyhmälle, esim. Satakunta tai pääkaupunkiseutu sekä lapsiperheet. Tavoitat kampanjalla tuhansia kohderyhmääsi kuuluvia kuluttajia.

Esimerkkikampanjan hinta 920 €.

Tutustu mainonnan ratkaisuihin ja kysy lisää Satakunnan Kansan mainosmyynnistä.

  • Jutta Kangas
  • (äitiyslomalla)
  • Myyntineuvottelija

Lue lisää mainonnan toimivuudesta

Lähteet:

Satakunnan Kansan lukijapaneeli RAM helmikuu 2017

KMT AL + total Syksy 2015/Kevät 2016