Porispere-pasianssi koukutti festivaalien kävijät

Porispere-festivaali järjestettiin kuudetta kertaa Porin Kirjurinluodolla 5.-7.8.2016. Tapahtumaa mainostettiin monikanavaisesti ja sen yhtenä valttikorttina toimi pelillinen mainoskampanja. Porispere-pasianssi keräsi huimat 29 281 aloitettua peliä koukuttaen 3961 pelaajaa, mikä toi tapahtumalle laajaa näkyvyyttä reilun parin kuukauden ajan ennen h-hetkeä. Porisperen promoottori Harri Vilkunan mielestä kampanjassa toimi erityisesti sen erilaisuus sekä käyttäjän aktivoiminen tutun pelin avulla:

Porisperen promoottori Harri Vilkuna
Porisperen promoottori Harri Vilkuna

Interaktiivisuus on vallitseva trendi. Ihmiset tykkäävät kisoista ja pasianssi on kaikille tuttu peli helppoine sääntöineen. Maailma muuttuu jatkuvasti, joten haluamme kokeilla uusia juttuja. Tästä innostuimme heti. Pitää olla ketterä ja nokkela, jotta tavoittaa ihmiset.

Porispere luottaa monikanavaiseen mainontaan, jossa Vilkuna koki Porispere-pasianssin hyvänä tukena: ”Pitkäaikainen kampanja ylläpiti ja tuki muuta mainontaa sekä markkinointikelloa. Pysyimme tätä kautta ihmisten huulilla ja mielissä.”

Festivaalikansan tavoittamiseksi Porispere-pasianssia mainostettiin Satakunnankansa.fissä, jossa viestittiin lippuarvonnasta, johon pääsi osallistumaan läpäisemällä pelin. Pelisessioiden keskimääräinen kesto oli lähes 16 minuuttia. Yli 65 % pelin läpäisseistä osallistui lippuarvontaan, joten pelillä tavoitettiin pasianssin ystävien ohella vahvasti myös kampanjan kohderyhmä eli tapahtumasta kiinnostuneet.

Tilasto minkä sain, vaikutti erittäin hyvältä. Peliä oli pelattu hyvin ja saimme laajan näkyvyyden” toteaa Harri muistuttaen myös, että kaikissa nice-to-have-jutuissa on aina muistettava myös se, miksi niitä tehdään: ”Liiketoiminnan edistäminen on oltava mukana, kuten meillä ohjaus lipunmyyntiin.” Pasianssin yläreunassa näkyi koki pelin ajan ohut ”Osta liput”-nauha.

Myös pasianssin ulkoasu viritteli pelaajia festivaalitunnelmaan, sillä pelikorttien kääntöpuolilla esiteltiin tapahtuman artisteja.

Vilkunan mukaan hyvä kokemus pelillisestä kampanjasta madaltaa kynnystä kokeilla uusia ratkaisuja myös tulevaisuudessa: ”Odotamme seuraavaa uutta teknistä oivallusta mielenkiinnolla.”

Luodaanko uusi menestystarina yhdessä? Ota yhteyttä, autan mielelläni.

Lisää asiakkaidemme menestystarinoita: