Paikallinen osaaminen ja tarjonta tuotiin esiin yrittäjien yhteisessä Uudistu Satakunnan Sydämessä -kampanjassa

Harjavaltalaiset ja kokemäkeläiset yrittäjät yhdistivät osaamisensa toteuttaen mainoskampanjan, jossa seitsemän eri alan ammattilaista päivitti harjavaltalaisen naisen tyylin kokonaisvaltaisesti päästä varpaisiin yhden päivän aikana. Minkälainen kokemus usean yrittäjän yhteinen mainoskampanja oli mukana olleille yrittäjille ja minkälaisia tuloksia saatiin aikaan?

Vaatetus, hiustyyli, meikki, silmälasit, korut ja kengät – nämä kaikki osa-alueet päivitettiin harjavaltalaisen Tuula Torkkelin tyylissä, kun sydänsatakuntalaiset yrittäjät näyttivät osaamisensa Uudistu Satakunnan Sydämessä -kampanjassaan. Yrittäjien liikkeissä toteutetusta muutospäivästä kuvattiin video, minkä lisäksi päivästä kirjoitettiin Tuulan tuntemuksia ja yrittäjien antamia vinkkejä sisältävä sisältömarkkinointiartikkeli.

Tutustu alla kampanjaan osallistuneiden Kauneus- ja hyvinvointikeskus Beauty Blyn yrittäjä Jasmin Blyn sekä Muotiliike Keatonin yrittäjä Minna Kalliomäen kokemuksiin muutoskampanjasta sekä sisältömarkkinoinnista.

Jasmin Bly, Kauneus- ja hyvinvointikeskus Beauty Bly, Kokemäki

1505_68Mikä oli sinulle kampanjan tavoite?
Halusin päästä tekemään jotain erilaista sekä tehdä yhteistyötä muiden yrittäjien kanssa. Tottakai halusin myös näkyvyyttä.

Epäilyttikö tai jännittikö jokin alkuun?
Lähinnä jännitti, että saadaanko osallistujia ja pääseekö oikeasti toteuttamaan visioitaan.

Minkälaiset tulokset sait kampanjasta?
Sain uusia asiakkaita ja myönteistä näkyvyyttä. Oli todella onnistunut omalta kohdaltani. Asiakkaat tykkäsivät todella paljon ja kehuivat mallin muuttuneen aivan totaalisesti edukseen.

Mitä hyötyä kampanjasta oli pidemmällä aikavälillä?
Sain uusia vakioasiakkaita, joten varmasti oli hyötyä pitkällekin tähtäimelle.

Miten usean yrittäjän yhteinen kampanja onnistui?
Lopputulos onnistui upeasti! Matkalla oli hieman vaikeuksia kommunikoida, koska kaikilla ei ollut Facebookkia, Whatsappia jne, joilla olisi saanut nopeasti tietoa kaikille. Onneksi sähköposti oli kaikilla.

Olitko tehnyt aiemmin sisältömarkkinointia?
En ollut tällaista tehnyt aikaisemmin, mutta oli kyllä miellyttävä kokemus. Alma Median väelle siitä iso plussa!

Yhteenvetona, mikä oli kaikkein tärkein muutos tai saavutus, jonka kampanja sinulle toi?
Minä sain ainakin paljon hyvää näkyvyyttä ja myönteistä palautetta. Liikkeeni jäi monelle muistiin. Jäi myös monta uutta kaveria matkan varrelta.

Minna Kalliomäki, Muotiliike Keaton, Harjavalta

minna_kalliomaki_keatonMikä oli sinulle kampanjan tavoite? 
Tämä kuulosti kauhean kivalta ja mielenkiintoiselta projektilta! Tämmöinen muuttuminen on omaa alaani: Olen pukeutumisneuvoja, joten nappasin tästä tietenkin kopin.

Olen uusi yrittäjä, joten tärkeää oli myös, että pääsin yhteiseen tekemiseen ja porukkaan mukaan. Oli kivaa päästä tutustumaan kaikkiin paikallisiin yrityksiin ja yrittäjiin.

Epäilyttikö tai jännittikö jokin alkuun?
Olen tehnyt pukeutumisneuvontaa, joten ei siinä suhteessa jännittänyt. Vähän tässä kampanjassa mentiin epämukavuusalueelle, kun video tuli mukaan. Kun kuvattiin, jännitys kyllä katosi saman tien.

Minkälaiset tulokset sait kampanjasta?
Tuli pelkkää positiivista palautetta! Kyseltiin, että tuleehan näitä lisää. Sain myös kommentteja siitä, että asiakkaille tuli yllätyksenä, että Harjavallasta löytyy tämmöisiäkin vaatteita.

Mitä hyötyä kampanjasta oli pidemmällä aikavälillä?
Näkyvyyden lisäksi se, että toimme esille, mitä osaamista täältä Kokemäki-Harjavalta-sektorilta löytyy. Meillä on täällä osaamista, vaikka tämä onkin pieni paikkakunta. Jos tehtäisiin uudelleen, toisi varmaan vielä enemmän kiinnostusta ja näitä alettaisiin odottamaan.

Miten usean yrittäjän yhteinen kampanja onnistui?
Tosi hyvin onnistui. Nykyään on tosi helppoa, kun ei aina tarvitse olla paikan päällä. Liputan ihan tällaisen yhteisen tekemisen puolesta – antaa asiakkaille ja meille yrittäjille uutta virtaa ja uusia näkökantoja.

Lähtisitkö uudestaan?
No arvaa? Totta kai, sitä odotellessa!

Yhteenvetona, mikä oli kaikkein tärkein muutos tai saavutus, jonka kampanja sinulle toi?
Yhdessä tekeminen oli se juttu näkyvyyden lisäksi. Kerroimme, mitä paikkakunniltamme löytyy ja toimme osaamisemme esille.

Kampanjan ainekset:

Video

Muuttumisprosessi kuvattiin Satakunnan mainosmyynnin tuottamana videolle. Kuvaaja kulki muuttujan matkassa yrityksestä toiseen kuvaten muutoksen askel askeleelta. Video julkaistiin Satakunnankansa.fin sponsoroiduissa sisällöissä ja sitä katsoi 1325 eri käyttäjää yhteensä yli 171 tuntia.

uudistusatakunnansydamessavideo

Sisältömarkkinointiartikkeli

Kampanjan artikkeli Pliis, tehkää musta uusi nainen! oli luettavissa Sydän-Satakunta-lehdessä, lehden näköislehtiversiossa sekä digitaalisena Satakunnankansa.fin sponsoroiduilla sivuilla, jossa artikkeli näkyy toistaiseksi. Digiartikkeliin lukijoita houkuttivat artikkelinostot Satakunnankansa.fin uutissivustolta. Digiartikkelia luettiin eri kanavien kautta yhteensä noin 4600 kertaa ja se kiinnosti erityisesti naisia. Paperinen Sydän-Satakunta -lehti tavoittaa keskimäärin 13 000 lukijaa Porin markkina-alueella (KMT Alueellinen SL 2015).

uudistu_sk_sydamessa_kuva

Luodaan uusi menestystarina yhdessä!

”Uudistu Satakunnan Sydämessä oli Sydän-Satakunnan ensimmäinen sisältömarkkinointikampanja. Idean muuttumisleikistä yrittäjät ottivat innostuneesti vastaan. Satakunnan mainosmyynnin sisältömarkkinoinnin ammattilaiset toteuttivat kampanjan onnistuneesti. Olen ylpeä yrittäjistä, jotka rohkeasti lähtivät mukaan toteuttamaan uutta ja erilaista markkinointitapaa!”

Kirsi Hämäläinen, Sydän-Satakunta

Lue lisää menestystarinoita: